Landkrabban Alfons

Häromkvällen tänkte vi ta med Alfons när vi skulle åka till kompisar sjövägen... Begriper fortfarande inte hur jag tänkte mig att det skulle ha gått till... Jag vet ju att Alfons inte är överförtjust i att bada. Han har ännu inte provat på att simma, men går gärna ut i vattnet och hämtar pinnar som jag slänger ut. Först letade jag reda på flytvästen i förrådet. Den accepterade Alfons utan vidare. Därmed var första steget på operation "Få med Alfons i båten" avklarat. Han är ju en riktigt stilig kille i flytvästen!
Sen återstod den kritiska delen - att få Alfons att kliva ombord på båten. Det gick inte. Han vägrade att flytta sig en millimeter och jag kan säga att man rubbar inte Alfons om han gett sig den på att stå still. Han liksom växer fast i marken. Jag lyckades baxa över hans framdel på båtens för men sen gick det inte mer. Framdelen stod på fören, guppandes upp och ner medan bakdelen stod kvar på bryggan. Det går ju inte att lyckas med det här under tidspress och tvång! Ibland är man en riktigt korkad matte! Nej, det var bara att acceptera nederlaget och gå hem med Alfons. Jag får lägga upp en plan och jag tror att den kommer att innehålla en landgång. Vi får först öva på marken, sen på stranden och sen på bryggan - ja, ni fattar. Jag har i alla fall en plan!

Kommentarer
Postat av: Malena

Jag var sjukt nervös för att få över Ivar första gången till en båt. Ingen flytväst ägde vi heller. =/ Å som du säger, de går inte rubba dem om de stannar å inte vill gå. Där gav vi oss inte, Ivar skulle i för han kan ju inte gå på vatten. Efter husse lyfte i honom, upptäckte han att båten va ju inge farlig och numera krävs det bara en liten mutning av ett ben eller så för att han ska hoppa i. Träna på, de går att lösa! <3

2010-09-13 @ 14:10:23
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0