Segt...

Det är så satans kallt ute och jag är redan trött på snön. Jag som älskar vintern! Hur ska det gå? Alfons är fortfarande kinkig med maten och äter först när jag hällt på dressing = filmjölk på maten. Inte heller vill han dricka vattnet som han har i sin skål utan går hellre ut och äter snö. Begriper mig inte på honom...
Idag hade Alfons och Selma besök igen av Qinda, gammeltanten. Jag kan väl säga att ungdjuren lekte betydligt mer beskedligt än annars. T o m Selma höll sig i skinnet. Hon hade tydligen försökt få igång Qinda genom att boxa henne lite på nosen. Det gjorde hon inte om för Qinda sa ifrån på skarpen! Alfons har börjat med en liten egenhet. Han sätter upp sin tass på den han vill ha lite kel av. Just nu sitter han och terroriserar husse i soffan. Man kan ju tycka att det är lite mysigt men det är en rätt redig tass som åker upp i knät på en. Annars buffar han med sin stora nos. På jobbet kan han ibland komma och köra in nosen under armen på mig. Då kan man inte fortsätta att skriva. Det vet Alfons. ;-)
Alfons är en hund som väcker uppmärksamhet vart han än går - han är en redig bit. När jag går in och köper lunchmackan och kollegan står utanför och väntar med båda hundarna så är det alltid någon som kommenterar honom. Åh, vilken hund! säger de och jag blir stolt som en tupp. Han är iögonfallande, men jag talar i egen sak och det får man när man har en alldeles egen blogg! Så det så!

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Klart att du ska vara stolt - det är litet sagohund över Alfons. Så stor. Så svart. Så fylld av tillit och livsglädje. Så vacker... Vi får bara tacka för att du låter honom förgylla vår vadag...

(Och snö är gott! Zelda och Nemi gillar också att leka polarhund och slicka i sig vattnet den vägen...)

2010-12-11 @ 08:15:16
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Gudrun svarar Åsa

Tack snälla Åsa för dina snälla ord! Från det ena till det andra - har anmält mig till Kenth Svartbergs föreläsning om Relation hund människa på Hundudden den 10 feb. Ses vi där?

2010-12-11 @ 10:31:14
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Egon tycker att vattenskålen är det sista stället man dricker ur;) Det är bara att konstatera att CC väcker uppmärksamhet. Var man än är kommer det fram folk och frågar vad det är för ras och det är ju kul att få sprida budskapet vidare om dessa härliga hundar.

Ha en skön helg:)

2010-12-11 @ 19:07:41
URL: http://ken1mel.blogspot.com/
Postat av: Kenneth

Ps.

Det var samma fenomen när jag hade Ridgeback. Både med vattenskålen och uppmärksamheten.

2010-12-11 @ 19:09:59
URL: http://ken1mel.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Min CC är lika, var nästan tvungen att kolla så hon låg kvar under bordet när jag läste detta... Har "matvägrat" sin torrmat några veckor nu, äter bara med fil. Har i princip slutat använda sin vattenskål. Sitter allt som oftast med tassen vart hon nu får upp den och kollar fint bort med huvudet och väntar på att bli kliad.

=)

2010-12-13 @ 18:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0