Snö, snö och ännu mer snö...


Snön faller i en aldrig sinande ström och det är härligt! När vi nu ändå ska genomlida januari och februari så gör jag det hellre i vit omgivning än i en grå slaskig! Det bästa med att det hela tiden faller ny snö är att Alfons kissfläckar på vår gång till huset täcks över. Han går inte långt utanför dörren innan det är dags att släppa fram skvalet och till slut blir hela ingången till huset pissgul. Alfons växer så att det knakar. Han har blivit så hög! Det syns kanske lite på bilden. Häromdagen höll jag på att bli av med hunden igen! Det var en klient som absolut skulle ta med Alfons hem, ha ha. Hon blev helt betuttad i honom och fotade honom och hon spelade t o m in hans snarkningar. Alfons bestämde sig dock i sista sekund att stanna hos mig och det var jag glad över. Jag har anmält honom till två utställningar till nu. I slutet av februari bär det av till Örebro och i mitten av mars är det dags för Sollentuna. Bäst att anmäla tänkte jag för det fall Alfons får alldeles för nedslående kritik i Sätila. Näh, det kommer inte att hända för han är bäst, snyggast och vackrast ändå. Att han har hörntänder som hänger lite löst får man liksom på köpet! Näddu Alfons, nu är det dags att åka till jobbet! Vakna då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0