Ungdomsmottagningen

Idag fick Selma och Alfons besöka ungdomsmottagn... jag menar veterinären. Vi ville kolla hur det egentligen står till med halsarna på vovvarna. Alfons äter ju gräs som en hel ko och har blivit ointresserad av maten jag häller upp vilket talar för att han har ont i halsen. Selma har behandlats för tonsillit för en tid sedan men är röd i ögonen igen. Med tanke på de tungkyssar de ger varandra ständigt och jämt så kändes det bra att kolla upp detta.
Undersökningen gick bra. Först ut var Selma som dock väääägrade att öppna munnen och visa tonsillerna för tant doktorn. Med assistans av en sköterska så gick det vägen till slut. Hon var rätt röd i halsen och hade svullna halsmandlar. Sen var det Alfons tur. Veterinären ville även få upp Alfons på bordet och jag tänkte för mitt stilla inre - herre gud! Men så tänkte jag - jag testar! Hopp upp, sa jag till honom och döm av min förvåning när hundskrället sakta men säkert klättrade upp på bordet! Här ser man nyttan med det som många kanske tycker är helt värdelösa övningar! Jag låter ju honom hoppa upp på stenar, bänkar ja allt som håller för och rymmer en 54 kg tung liten pojke när vi är ute och går i stan eller skogen. Även Alfons var röd i halsen så det ordinerades "medusin" till båda vovvarna. Vad det än är som de har så verkar det bara gå runt mellan dem och då är det lika bra att behandla båda samtidigt. Båda är ju unghundar och det är inte helt ovanligt att immunförsvaret inte hinner med riktigt när de växer. Vi får hoppas att det växer bort.
Här visar Selma hur man går upp på undersökningsbordet.
Nu tycker Selma att det är dags att åka till jobbet igen. Det är var ju inte så där himla skoj, att gapa åt främmande människor...

Kommentarer
Postat av: Sune's husse

Halloj där.



Vilken söt-nöt han är er Alfons.

Är kompis med Lix pappa's (Leo) husse och matte.

2010-11-11 @ 23:11:26
URL: http://sune.felfunktion.com
Postat av: Malena & Ivar

Spännande att gå till vetten, det blir dags för Ivar i veckan också. Hans första besök med mig iaf :) den årliga vaccinationen och dags att titta till hans näsa och hals lite. Hoppas han sköter sig iaf :p

2010-11-15 @ 11:01:35
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0