Akutbesök på Bagarmossen...

blev det idag - inte med Alfons dock -TACK OCH LOV! Idag var det katten Lokes tur. I morse när jag klev ur duschen möttes jag av en vedervärdig stank. På golvet låg Loke, vår 11-åriga huskatt och bredvid honom en stor pöl som vid första anblick (och av stanken att döma) såg ut som diarré. Det konstiga var att han ville slicka upp det (ja, jag vet - hur äckligt som helst) men det satte jag stopp för. Jag såg sen att han var lite kladdig på på ena skinkan och misstänkte genast Alfons. Han kan ju dregla ner vem som helst om han sätter den sidan till. Jag titttade lite närmare på den kladdiga pälsen och upptäckte då att Loke hade ett litet sår på skinkan, och när jag klämde lite där så vällde det var ur såret. Han verkade också ha ont så det var inte mycket att chansa på. Jag ringde Bagarmossens Djursjukhus och de tyckte att jag skulle komma in men vara beredd på väntetider uppemot 4 timmar! Vi hade dock tur och fick komma in efter någon timme. Loke hade ont i skinkan så det var bara att låta veterinären raka och tömma bölden. Han fick ett dränage insytt så nu är det tratt på och husarrest.
Det är lite tufft för en katt som är van att gå in och ut genom en kattlucka. Vi måte också hålla Alfons och Loke ifrån varandra för Alfons vill väldigt gärna hjälpa Loke med hygienen... Frågan är om det inte slutar med att båda får ha tratt på sig!
Vi tog en härlig promenad i höstsolen när vi kom hem igen. Även Sassa fick hänga på idag och det var ett kärt återseende för vovvarna! Det var nära att Kelly blev nerdragen i vattnet när kopplen snurrade sig runt hennes fötter...
Så där ja! Det redde upp sig till slut...
På vägen hem poserade Alfons så fint!

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Stackars er alla - oförutsedda tidsutgifter kan ju vara minst lika betungande som oväntade räkningar... Hoppas i alla fall att han kryar på sig snabbt och att det inte blir Alfons som drar ut dränet...

2010-09-20 @ 07:30:42
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Gudrun svarar Åsa

Ja, först blev jag sur över att behöva åka in en söndag = dyrt jourtillägg, men sen så tänkte jag på alternativkostnaden = förlorad arbetsintäkt om jag väntade till måndagen. Om jag inte jobbar = ingen intäkt (chockerande för vissa i detta landet) och då kändes det genast rent av billigt att göra detta på min lediga dag... Man får ta det onda med det goda!

2010-09-20 @ 11:55:38
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0