Bilder från kursen

Fick precis lite bilder som Chicos matte Marion tagit på kantarellkursen.
Det här var redan plockat, nej skördat, av kursledaren Carina Persson så att vi hade något att öva på... Hon är en fena på att hitta svamp och vaktar sina odlingsplatser med stort allvar ;-) (enligt henne själv). Huvaligen om man råkar träffa på henne skogen med svampkorg på armen... Men då har jag säkert Alfons med mig som skyddar mig.
Här berättar Carina för Alfons att det här är en KANTARELL!
Och sen så säger Carina "LETA KANTARELL"! och Alfons fattar galoppen direkt!
Sen blev det ju liiiiite långtråkigt när vi hade teorigenomgång...
Det var både stora och små kursdeltagare! Här ser ni Cato, 75 kg, och Mollie, 3,2 kg (tror jag att det var...).
Carina med uppmärksamma elever!
Men den absolut minsta kursdeltagaren satt i sele på mammas mage och skötte sig exemplariskt!

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Kanske skulle vi valt en kantarellkurs i stället för lydnad... ser ju hur kul ut som helst!

2010-09-06 @ 07:59:12
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Malena

åh, min mamma har alltid drömt om att ha en kantarell hund! Kanske en kurs för henne! Vad duktig Alfons har blivit, vi får ta en dag i höst när vi båda har tid och träffas eller om du är hemma någon dag. Brukar ju gå i skogen omkring hemmesta! Inget kantarell sök för oss utan mer springa på spåret ;) Å alfons, ta hand om din matte nu!!

2010-09-13 @ 13:44:43
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com
Postat av: Gudrun & Alfons

Åsa och Malena! Det var hur kul som helst att gå kursen! Vi hade också en sån tur med vädret! Kursen rekommenderas varmt!

2010-09-13 @ 22:27:33
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0