Inga nyheter är goda nyheter

Alfons har idag träffat ortoped Sophie Gäfvert på Södra Djursjukhuset för att undersöka vad hans överbyggdhet beror på och om allt är som det ska med höften. Han står ju väldigt rakt på sina bakben och sjukgymnasten Anna Holmgren på Hundkuranten tyckte att jag skulle kolla upp honom. Ortopeden ville röntga Alfons för att se om det kunde röra sig om någon missbildning i rygg eller höft. Sagt och gjort, en lugnande spruta senare så låg Alfons på röntgenbordet. Jag har ju tänkt att röntga Alfons höfter, men inte än på ett tag. Han behöver växa lite till. Ett av hans kullsyskon är röntgad med HD A som resultat så det bådar ju gott. När ortopeden sa att hon ville ta en klassisk HD-bild på honom så blev jag först lite skärrad. Var liksom inte beredd på att redan nu få en indikation på hur det ser ut därinne... Ni må tro att jag blev glad och lättad när ortopeden visade mig röntgenplåtarna med orden "jag hittar ingenting, det ser jättebra ut! Och hans höfter tycker jag att du ska vara riktigt nöjd med!" Även jag med mitt otränade öga kunde se att höftskålen omslöt höftkulan på ett bra sätt. Jag hade i alla fall sinnesnärvaron att fråga om jag fick ta ett kort på röntgenplåten. Man ser att vänstra är helt perfekt och att den högra är lite slapp, men det tightar till sig med lite träning säger ortopeden. Det var ju heller inte så särskilt noggrann fixering av Alfons som jag antar att det blir när de riktiga HD-bilderna skall tas.
Sköterskan blev helt kär i Alfons och jag tror att kärleken var besvarad. Alfons gillade henne jättemycket. Han klev ut på lite ostadiga ben och är fortfarande lite seg i skallen efter sederingen, min bästaste Alfons. Nu har jag bokat simtid för honom nästa vecka för här skall tränas kropp! Det blir nog en alldeles egen historia här på bloggen...

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Grattis - vilken lättnad!

2010-09-29 @ 07:57:39
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Malin och Sally

Skönt att det inte var någon fara. Hoppas simningen går bra!

2010-09-30 @ 21:41:37
Postat av: Malena

Va skönt att det inte var något!!! Ta hand om er!

2010-10-01 @ 11:24:04
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com
Postat av: Eva & Zakk

Oh, så skönt! :-)

2010-10-01 @ 15:19:48
URL: http://www.evabodfaldt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0