Nattövning

Nu är det väldigt trist väder ute - regnet öser ner... Riktigt hundväder, rent ut sagt! Och mörkt blir det väldigt tidigt på kvällen. Så jag tog på mig jackan, ropade på Alfons och gav mig ut i mörkret med ett gäng leksaker som bara kommer fram när vi tränar. Jag gick med ficklampan och la ut leksakerna lite här och var i trädgården och kommenderade honom att söka rätt på dem. Oj, vad ivrig han blev. Han sprang hit och dit för att sedan söka lite mer systematiskt. Han hittade allihop och kom med dem en och en till mig. Han hade mycket spring i benen efter att ha varit med mig på jobbet hela dagen. Han har givetvis lajat med Selma hela dagen så det har inte varit jättetråkigt. I söndags hälsade jag och Alfons på hemma hos Ywonne och lilla Totti, en perro de agua espanolvalp. Han tyckte nog att Alfons var lite läskig till att börja med men sen tordes han komma fram och lukta. Som vanligt blev Alfons alldeles till sig och ville leka lite väl hälftigt. Här kommer en aktionbild på pojkarna som får avsluta dagens blogginlägg!

Kommentarer
Postat av: ywonne

Underbart! Kan inte du skicka den till mej!??!! <3

2010-09-17 @ 21:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0