Ringrostig!

Alfons är ringrostig i ordets rätta bemärkelse. Idag begav vi oss till Hundudden på Djurgården för lite ringträning. Vilket vackert ställe! Det var Sofie Lönn som höll i träningen och det var två timmars genomkörare. Fick massor av bra tips om hur jag ska visa Alfons på bästa sätt. Till en början var han som en hoppande heffaklump. Så tokig och glad om vartannat. Det är inte lätt att hålla i snöret när han helt plötsligt får för sig att han ska leka med hunden bredvid. Han bara kastar sig framåt och jag kan nästan inte hålla honom. Det är svårt att bli arg på honom för han menar inget illa. Han är bara så full av energi och glädje liksom. Jag var himla dåligt förberedd med för långt koppel och för lite/dåligt godis. Det får bli Mamma Scan till nästa gång...
Så här såg han ut när vi tränade hemma för ett par dagar sedan - som en hösäck för att inte tala om bakbensvinkeln... Pälsen glänser fint i alla fall...
Sekunden efter tog Alfons kopplet i egna "tänder" och blev helt skogstokig. Slyngelåldern är här för att stanna ett tag är jag rädd för...
På jobbet har Alfons och Selma väldigt roligt. De fightas om samma benslamsa, tuggar lite på den och släpper den framför varanda för att sedan blixtsnabbt sno tillbaka den. Såna retstickor de är! I bland kampar de om en tross och där behöver Alfons bara backa lite grann för att Selma ska flyga all världens väg. Måste ta ett kort på det för det ser för roligt ut. Alfons kör också med snygga tacklingar. Han slänger ut rumpan mot Selma så att hon flyger -rätt in i kaklet! Det är dock aldrig något gruff utan de har verkligen roligt med varandra, trots olika storlek.

Kommentarer
Postat av: Malena

Vilken smart idé å springa iväg med kopplet. Men visst känner jag igen mig, när man står och håller i ett tunt litet koppel och vips ska Ivar leka med en hund...jisses, i den stunden har man inte mkt kraft ;)

2010-09-13 @ 13:59:38
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0