Sista lektionen...

Idag var sista lektionen i Kantarellsök! Som ni ser har vi adderat tjänstetecknet scarfsen på Alfons... När den kommer på ska Alfons tänka KANTARELL! Så blir det säkert om jag är konsekvent... Visst är han tjusig? Vi hade en härlig dag i skogen igen och Carina är bara bäst på att hitta svamp och lära hundar detsamma... Det är fascinerande att se hur pausen verkligen har effekt. Alfons var direkt på och visste vad han letade efter. Vi har inte tränat överdrivet i veckan men han fattar galoppen på nåt vis... Jag ska försöka hålla doften á jour hos honom genom att frysa in kantareller och öva lite då och då. Han blir alldeles löddrig runt näsborrarna när han söker, så "sött"! I dag hade jag kameran med och har tagit lite bilder på övriga kursdeltagare också! Himla trevlig kurs!
Skogstrollet möter skogsmulle...
Fina Cato!
Fina Chico!
Fina Oryx!
Ta fram svampen nu, fröken Carina!
Vänta nu... Svampen till höger ser suspekt ut....
På A svarar jag svampen till höger - KANTARELL!
Igen, fröken! Igen, igen, igen...!
Duktig pojke, Chico! Godkänd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0