Träning ger färdighet!

Körde ett litet sökpass med kantareller nu på kvällskvisten. Det hade nästan mörknat helt så det var inte så lätt för Alfons att gå på synintryck. Han verkar inte göra det även om han ibland kan se svamparna. Näsan jobbar på som bara den... Han fick sitta och se på när jag la ut dem och sen skickade jag iväg honom. Missade sätta på schalen, kom jag just på! Klantigt! Men Alfons sökte på så bra och hittade alla svamparna. Kul att se att han verkligen vet vad han ska leta efter.
Igår när jag var ute på långpromenaden så hände nåt lustigt. Vi skulle just gå över stora vägen när jag kände en absolut vedervärdig stank. Alfons liksom fastnade på en doftfläck och jag fick riktigt dra loss honom därifrån. Då höjde jag blicken ett par decimeter och ser räven som endast består av päls, resten hade ruttnat bort. Fy tusingen vad äckligt! Inte undra på att Alfons blev helt paralyserad av doften... Då hände en annan lustig sak. Det helt nyinköpta kopplet från Sadelmakarna gick sönder! Öglan bara öppnade sig. Det visade sig att de limmat men glömt att sy fast öglan. Tur att det inte var i en kritisk situation som det hände... De har annars superfina halsband och koppel i finaste läder. Till riktigt bra priser! Man kan handla i deras webshop för det var dödslångt till butiken. Den ligger på vischan utanför Vallentuna. Jag åkte och åkte, mobilen hade laddat ur (har GPS i den) och jag hade absolut ingen aning om var butiken låg. Frågade i en spelbutik inne i Vallentuna och hittade den sen! Jag var mäkta imponerad över mig själv!
Har fortfarande kvar några halsband därifrån som Allis hade men de är ännu för stora för Alfons. Och killen klär bättre i svart. Köpte förutom det vanliga kopplet även ett 1 meters som är bra när man går i stan med honom. Man vill ha allt, så fina saker är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0