Avsked

Dagens blogginlägg handlar om avsked. Idag hade vi sista kurstillfället på handlerkursen på Hundudden och alla hundar med sina "handlers" har gjort stora framsteg jämfört med första gången. Vi fick avlägga examensprov, få kritik i form av både ris och ros och sist men inte minst - vi fick diplom! Innan kursen började så gick jag en ganska lång promenad runt Djurgården med Alfons så att han fick komma ut lite och sträcka på sig. Det är ju underbar natur på Djurgården och under alla döda löv spirar livet på nytt. Jag har aldrig gått just på den här delen av Djurgården och kom plötsligt fram till ett ställe som fyllde mig med både kärlek och tårar i ögonen.
En fantastiskt vacker plats fylld med gravar och monument över vänner som gått vidare. Jag tänkte för mig själv när jag stod och blickade ut över ekbacken att här ligger så otroligt mycket kärlek! Att leva med hund är också att leva med en obegränsad men tidsbegränsad kärlek. Aldrig trodde jag väl att jag skulle kunna älska en hund så mycket som min älskade Allis men så kom Alfons...
Sån rikedom och ynnest att få vara med om detta igen! Mina varmaste tankar går till dig som just förlorat en kär vän. Det är en alldeles särskild sorg som samtidigt är så fylld av tacksamhet över det man fick!

Kommentarer
Postat av: pats& Karin

va vackert skrivet : ) ja det e en speciell sorg ...

2011-04-14 @ 16:02:28
Postat av: Lena

Så sant och så sorgligt...

2011-04-15 @ 20:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0