När Very Good inte är Good Enough...

Ja, då ska vi väl erkänna att vi faktiskt var i Norrköping idag och att jag ställde ut Alfons. Resan dit gick bra, trots den tidiga timmen. Jag har ju inte riktigt rutin på det där med alla grejer som ska släpas med till ringside. Gick i alla fall först med stolar, kylväskan och annat jox för att sen hämta Alfons. Han blev väldigt uppspelt av alla hundar runt omkring och eftersom det hade regnat hela natten så var gräsplanerna rena rama träsket. På ett ställe där de inte gjort någon ring gick jag för att rasta Alfons och han försökte sig på ett litet vattenrace i gyttjan. Inte så najs... Helt plötsligt tyckte han inte att det var roligt längre med alla skällande hundar så då kom hans tält väl till pass. Där kunde han vila och känna sig lite hemma. Det regnade hela vägen dit men upphörde precis när vi anlände till utställningsplatsen. Det var mulet hela dagen och regnet hängde lite i luften. Vi hade dock tur och det började inte regna igen förrän vi satte oss i bilen för hemfärd. Hur gick det då? Ja, som titeln på blogginlägget avslöjar så var det väl inte hellyckat. Jag tycker dock att kritiken var fullständigt rättvis. Så här löd den:
"Very substancefull male, strong massive head, well proportioned with good correct bite. The eyes are a bit loose. In stance he has an arched back and lacks a bit of hind angulation. Moves with elastic movement." Här följer två bilder på Alfons som Pia Hamberg varit snäll och tagit på honom in action.
Jag vet inte vad som hände med Alfons öron här på bilden men jag har INTE kuperat dem, ha ha ha...
Extra roligt var det förstås att träffa Alfons fina mamma Gali som ni ser nedan i bild!
Här ser man tydligt varifrån Alfons fått sin vana att lägga upp en fet tass i knät på något offer som han utsett till förste kliare hela kvällen. Gali gör precis på samma sätt här med lillmattes kompis.
Snälla matte - klia mig liiiiiite mer!
Dagens vinnare blev Nemo som blev bästa hane och sedan bäst i rasen och därmed Svensk vinnare. Han står till vänster i bild. Grattis Anne-Lee som också är Alfons uppfödare. Till vänster står Adel, en härlig böna, som blev bästa tik och bäst i motsatt kön. Det var jättekul att se så många fina Cane Corsos på ett och samma ställe och alla trevliga utställare dessutom. Träffade en Facebookkompis som har en fantastiskt fin tik som blev bästa juniortik idag. Träffade också Eros och hans matte och husse som berättade att de följer Alfons blogg! Kul! Han är faktiskt en halvbror till Alfons för de har samma pappa - Emir. Här kommer ett par bilder på Eros och en bild på halvbrorsorna tillsammans! Lika fulla i sjutton var de båda två. Ville bara leka så det var inte lätt att få med dem på en och samma bild!
När vi kom hem gick jag och Ullis med hundarna i skogen. Det började givetvis att regna och så jäkla blöt som vi blev vet jag inte om jag blivit på bra länge. Jag dröp hel och hållen! Alfons tyckte dock att det var toppen och gjorde några helt huvudlösa race i skogen som tyvärr lämnade lite spår efter sig. Han har fått ett sår i trampdynan fram och sen reagerar han när jag tar på hans bakben. Han måste ha slagit i bakbenet bara för han haltar inte. Tokstolle! Nu laddar vi om till Sofiero den 11/9 och hoppas att allt är ok till dess. Eller förresten, vi ska ju inte ens dit! ;-)

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Jag tycker nog att Alfons är den allra vackraste i alla fall <3. Stilig kille är det!

2011-08-21 @ 00:51:32
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se
Postat av: Gudrun svarar Ann-Louise

Tack snälla! Ja, det är väl det fina i kråksången - man har med sig samma fina hund hem igen, oavsett placering. ;-) Han har ett hjärta av guld och det är det viktigaste av allt.

2011-08-21 @ 10:24:09
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0