X-RAY

Idag har Alfons röntgat sina höfter och armbågar på Regionaldjursjukhuset Bagarmossen. Det gick bra men resultatet får jag om ett par veckor. Det blir en nervös väntan på ett sätt och känns helt lugnt på ett annat. Han har ju de höfter han har och det är inget vi kan göra något åt. Det är bra att veta i alla fall hur det ser ut därinne om det är något som inte är som det ska. Alfons tog det hela med ro, även före sprutan. Röntgensköterskan (som var en kille) blev helt förälskad i Alfons och busade med honom hejvilt därinne i undersökningsrummet. Det är så härligt att se att Alfons direkt lägger bort all reservation och bara ger sig hän i leken! Killen sa att han var väldigt sugen på en KÄJN Corso. Då tänkte jag tyst för mig själv att då får du nog börja med att uttala namnet på rasen rätt! Men bortsett från det så är det alltid väldigt smickrande när någon annan gillar ens hund. Han kunde liksom inte låta bli att gosa med Alfons när han gick ut och in i rummet. Tog lite bilder på Alfons äventyr...
Här börjar han bli riktigt dåsig...
Dog down!
Här är Alfons färdigröntgad och har fått uppvakningssprutan. Lite täcke är skönt att få på sig...
Vaken hund! Men groggy som tusan!
Här ser ni Alfons höfter. Får se vad SKK säger - själv kan jag för lite om detta för att gissa! Nån som vågar sig på en gissning? A eller E?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja kan man inte uttala cane corso rätt är man ju inte värd att ha en sådan ras..........

2011-02-03 @ 08:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0