Bästa nosen!

Mannen meddelade att Alfons tappat bort en boll i snön under promenaden idag. De hade letat men inte hittat den trots att mannen såg var den landade. Okej, vi har typ en halvmeter snö och det gör inte saken lättare att Alfons i bland gräver runt i snön så bollen far all världens väg. Han beskrev på ett ungefär var den försvann så jag tog på mig snöskorna och klev iväg med Alfons i hasorna. När vi kom fram till stället så sa jag bara SÖK BOLLEN till Alfons. Han vädrade lite i luften, sniffade lite till vänster och lite till höger... Och sen gick han rakt fram till en snödriva, började gräva och voilà! Behöver jag säga att det var en mäkta stolt hund som bar tillbaka bollen hem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag använder bara ordet "leta" för det fall att det är något okänt föremål hunden ska leta upp, alt. flera föremål! :)

2011-01-05 @ 19:28:10
Postat av: Åsa Nilsonne

Ååååå!

2011-01-05 @ 20:32:21
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: pats& Karin

va duktig han är : )

2011-01-06 @ 13:00:35
Postat av: Malena

oooo va duktig han är. får vi låna honom när vi letar efter alla ivars bollar som försvunnit i snön?

2011-01-07 @ 14:48:42
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0