Bollen med 7 liv!

Är nyss hemkommen från dagens runda med Sassa och hennes matte Ullis. Det blev en lång runda, samma som igår fast vi gick lite längre in på skogsvägen. Mulet väder, men det är nästan bättre än när solen bländar rakt i ögonen (i-landsproblem, eller hur, ha ha!). Modiga Ullis klättrade upp på timmertraven och HITTADE BOLLEN!
TACK ULLIS!
Jag har två likadana bollar - i samma färg t o m - för att kunna göra dem helt likvärdiga som belöning. Världens bästa boll helt enkelt som jag köpt på Canis för 79 NOK. Jag såg att även Haninge Hundhälsa säljer dem. De håller för kamplekar (intensiva sådana vill jag lova) och är himla bra att kasta med (nåja, om man är någorlunda begåvad med kasttalang). Jag vet inte hur många gånger jag varit på gång att kasta bort dem eller räddat dem från träd där de hängt och dinglat. Lyssnade förresten av min telefon alldeles nyss och hörde att valberedningen på RACC (rasklubben för Cane Corso) ringt och sökt mig för att höra om jag var intresserad av en styrelseplats! Oj! Smickrande! Nu var det visserligen för sent för mig att tacka ja för de ville att jag skulle svara innan kl 13, men jag tror inte att jag hade tackat ja ändå. Som jag förstått det hela (efter att ha tagit del av intensiva diskussioner på Cane Corsoforumet) så får man som styrelseledamot inte uttala sig på nätet, inte blogga, kommentera andras bloggar etc. Där hade jag floppat direkt kan jag erkänna. Jag gillar att kommentera, blogga och uttala mig om allt möjligt. Jag delar inte deras uppfattning om att det inte är lämpligt. Tvärtom! Är man styrelseledamot eller förtroendevald över huvudtaget tycker jag att man SKA uttala sig i olika frågor, man ska delta i debatter! Hur ska annars medlemmarna veta var man står i olika frågor? En annan sak är att man inte ska delta i beslut som på något sätt berör en själv eller närstående (jäv) när man sitter i en styrelse. Eller uttala sig i frågor på ett sådant sätt att man uppfattas som att man framför hela styrelsens uppfattning när man i själva verket framför sin egen personliga åsikt. Jag kanske tänker fel där - vad säger ni? Nu lär jag väl aldrig bli tillfrågad igen, ha ha ha!

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Jag tycker som du - klart att jag vill veta vad en styrelseledamot har för åsikt i olika frågor. Annars blir det bara tissel och tassel ("jag vet minsann att hon tycker... för det sa hon för 5 år sedan på en fest..." eller "hon har aldrig gillat xx och därför sätter hon sig på tvären nu...)

Fram för bloggar, debattartiklar och diskussioner!

2011-03-13 @ 17:49:32
URL: http://valpenborderline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0