Tiden rinner iväg...

Nu var det glest med blogginlägg men det verkar vara en vanlig åkomma även bland andra bloggare. Det är en intensiv period så här mellan hägg och syren... Vad har hänt sedan sist? Inte mycket. Har haft det väldigt mycket på jobbet och tyvärr så blir Alfons lidande. Hinner liksom inte med riktigt. Maken har varit bortrest i två veckor och då gör man bara det som absolut måste göras. Allt annat lade jag på is. Jag och yngsta dottern tog härliga kvällspromenader med Alfons i skogen i alla fall med bra samtal om allt mellan himmel och jord som rör sig i en tioårings huvud. Alfons blev på show-offhumör och skuttade upp på stenar till höger och vänster - bara för att han kan liksom! I helgen var det dels Cane Corsoträff på Årstafältet för CC-lovers i Stockholmsområdet. Några bilder på Alfons kommer här. Han blev så sugen på lilla Enzo som inte backade för en stor gosse som Alfons. Resten av bilderna från träffen hittar ni genom att klicka på den här länken.
Här var det en lite större gosse som Alfons fick busa med. Det hade varit kul att låta dem busa utan koppel men det gick inte här tyvärr. Det inte varje dag han får möta lekkompisar av samma sort och som leker på samma sätt. Det var kul att se så många fina hundar och trevliga mattar och hussar på ett och samma ställe. Ny träff blir det till hösten. Missa den inte om du har en Cane Corso eller bara är nyfiken på rasen.
Idag har det varit födelsedagskalas för mig här hemma. Fick ett objektiv som jag längtat efter och här följer ett par bilder som jag tog på Alfons med det.
Finaste gubben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0