Totalförvirring...

Varför ska det vara så svårt med hundträning? Eller snarare matteträning... Jag försöker verkligen planera passet men så blir det pannkaka av alltihop. Alfons gör inte som jag tänkte och det fanns inte med i planen. Och så fortsätter man på det lilla som fungerar. Det slutar med en hund och en matte som kliar sig i huvudet... Jag behöver en enkel övning. Hjälp mig! Jag ser verkligen fram emot distanskursen som jag anmält mig och Alfons till.
"Öööhhh... Vad menar du, matte?"
"Bäst jag sitter här på min dyna och väntar tills den där menschan bestämt sig för vad hon vill..."
"Äh, jag drar till de andra hundarna" (fast det gjorde han inte här...)
I morgon bär det av neråt Örebro där vi ska övernatta. Tidigt på lördagsmorgonen går färden till Nossebro där MH går av stapeln. Ska bli kul att träffa andra Corsomänniskor (och hundar) där! Rapport följer...

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Det ÄR svårt. Som jag ser det kan vi tro att vi förstår vår hund, och vice versa i vardagen, men det är först under träningen som vi måste upp till bevis.

Och då sätter sig hunden och glor, trots att vi tycker att den borde begripa, trots att den är motiverad (vill ha korven). Där får vi se hur det verkligen ser ut - öar av förståelse på ett hav av missförstånd... Och det är väl det som gör träningen så spännande - vi bygger nya öar, men drattar titt som tätt ner i vattnet...

2011-11-04 @ 08:37:55
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Gudrun svarar Åsa

Åsa, du sätter ord på mina tankar... Just nu behöver jag verkligen en livboj!

2011-11-04 @ 12:01:40
Postat av: pats& Karin

lycka till i nossebro, och tack för din omtanke, det värmer ett förvirrat huvud : )

2011-11-04 @ 18:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0