Damer på rummet

Idag har vi hämtat kollegans lagotto Selma som varit på hundpensionat på Värmdö (mer info hittar du på http://www.varmdohundokatt.se/). Hon verkar ha haft det toppen hos Maud som driver pensionatet. Jag hade med mig Alfons för hon vill alltid träffa hundar som ska bo hos henne. Man vet ju aldrig när behovet uppstår så det är bra att ha gjort det. Maud gillar trubbnosingar så hon hälsade Alfons välkommen tillbaka om det skulle behövas. Det finns ju en del ställen som inte tar emot stora hundar, särskilt inte "kamphundar" ;-). Nu ska vi ha Selma hos oss till onsdag och Alfons är glad och nöjd. Liksom lillmatte som äntligen kan följa med på hundpromenader med en "egen" hund som hon orkar hålla i. Hur är det med Alfons då, undrar ni kanske... Rätt så bra. Vi slutade med smärtstillande medicin för en vecka sedan och jag märkte ingen skillnad tyckte jag. Kanske lite sämre aptit, kanske har han lite ont? Nu har han fått lite smärtstillande igen så får vi se om han blir gladare. Han drog ju en repa eller två i snön och det var antagligen inte så bra för hans rygg. Avslutar inlägget med en bild på Selma som lagt beslag på Alfons matta i köket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0