Finbesök på kontoret

Idag fick hundarna besök av lilla Tindra, en taxfröken på 8 månader. Tindra och Alfons har träffats förut men då var ju Tindra en liten plutt. Så här såg hon ut då...
Nu var det en liten tuffare brud som stolpade in på kontoret! Hon bangade inte för nåt!
De hade så himla roligt!
De blev så kääääära i varandra. Alfons försökte t o m göra småpuppisar med henne... Tur att hon har så korta ben!
När hon tyckte att Alfons blev för mycket så kröp hon sonika in under skåpet.
Det var så härligt att se hur försiktig Alfons ändå var i leken. Jag var livrädd att han skulle lägga hela sin vikt på Tindras rygg av misstag men Tindras matte var hur cool som helst. Hemma lever Tindra med en Jämthund och en fågelhund modell större (nu skäms jag för att jag inte kommer ihåg rasen...) Så här ser Tindras flock ut (minus Selma och Alfons förstås):

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Freja är en Vorsteh och inget annat! Glömska jag...

2012-01-21 @ 19:16:05
Postat av: Vicky

Vilken härlig lite vessla till kompis Alfons verkar ha fått i form av Tindra =)

2012-01-24 @ 22:44:49
URL: http://busochpip.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vilken fin CC du har! Vilken kennel kommer han ifrån? Har han mkt vakt i sig? Ska skaffa en egen nu i vår :) mvh Hanna

2012-01-26 @ 21:53:37
Postat av: Gudrun svarar Hanna

Hej Hanna!

Kul att du tittar in på min blogg! Alfons kommer från In Futuro och heter egentligen In Futuro Black Dream Tacito. Han har inte överdrivet mycket vakt i sig men nog vaktar han (i bemärkelsen VARNAR). Han skulle aldrig drömma om att göra någon illa! Han går fram till de som kommer för att hälsa och sen är det inget mer med det. Är det någon han känner så blir han så klart tokglad. Var kommer din valp ifrån? Oj, så mycket du har att se fram emot! Avis...

2012-01-26 @ 22:04:54
Postat av: Anonym

Tack för ditt snabba svar :) Jag håller just nu på att sväva runt i CC-djungeln och försöker bilda mig en uppfattning. Jag har kontakt med Hägnatorpets kennel och Limpero di corsos, de väntar båda valpar nu i vår. Ska bli väldigt kul. Men det är en kraftfull ras så jag vill vara noga med mina efterforskningar :) Hur funkar din hund med andra hundar? Jag är ute efter en vakthund men som självklart måste vara snäll och fungera när folk och barnens kompisar kommer på besök. :) De flesta jag har pratat med säger som du att de bara varnar, det låter ju bra! Har du haft några problem? Nåt man ska tänka på?

2012-01-27 @ 11:04:16
Postat av: Gudrun svarar Hanna

Maila mig på [email protected] så ska jag berätta allt jag vet för dig!

2012-01-27 @ 11:25:02
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0