Nej!

Idag har jag och Alfons varit på Cane Corsoträff! Det blev 17 st vovvar med mattar och hussar som dök upp! Vi hade till en början ruggigt väder men sen klarnade det upp. Vi gick en runda med hundarna och därav titeln på det här inlägget. Inte en enda gång hörde jag hundägarna säga: Bra! Rätt! Duktig hund! Nej, nej, nej var det enda jag hörde. Självklart är det så att unga hundar, som hemma är så duktiga på att gå i koppel, blir en plåga att ha med sig. Störningen är helt enkelt för stor. Men ändå - varför fokuseras det på hundens FELAKTIGA beteende istället för dess RÄTTA? För det finns massor av tillfällen att belöna! En blick, en rörelse åt rätt håll - men det kräver en vältränad hundägare i andra änden av snöret för att fånga tillfällena! Jag har redan en plan för nästa promenad i vår...


Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Jo, visst brukar det vara så - det verkar gå 20 nej på ett "bra!", även när det gäller barn i springaomkringåldern... Och även i många relationer mellan vuxna...

2012-11-05 @ 08:10:49
URL: http://valpenborderline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0