Utmanad!

Lix utmanade Alfons och då bangar man ju inte förståss! Jag har ställt frågorna nedan till Alfons och han har svarat mig så ärligt och trovärdigt som möjligt. Finns en liten risk att jag missförstått någon men det är smällar man får ta när man inte talar människospråket, Alfons!
4 tv-program jag brukade se:
Jag brukar visserligen ligga i soffan när matte tittar på den däringa fyrkantiga saken på väggen men blundar för det mesta. Har en hang up på en reklamsnutt som gör att jag som liten snorvalp nästan flög upp ur soffan. Jag tror att den handlar om en sån där bil som heter BMW och som slutar med att nån bangar med nåt så att det låter som hjärtslag. Skrämde skiten ur mig som liten. Alla andra program blundar jag för, bokstavligen.
4 saker jag har gjort idag:
Idag har jag varit ute och hjälp husse och matte att lasta in en massa grejer i en stor plåtsak, kånntäjner sa matte att det heter. Massa bra trägrejer som jag hade kunnat tugga sönder, bara slänga så där! Fattar noll! Matte tycker inte att jag ska tugga i mig sånt som inte är mat - men vaddå! Det är ju det andra som är lördagsgodiset! I går morse kräktes jag upp en grej och matte sa nåt om att det var en bit av min fleecefilt! (Ja, det var det, Alfons. 1 dm lång fleecegrunka som såg ut som en korv. Inte bra! Särskilt eftersom du väckte mig 5.30!).
Sen var jag ute på promenad med matte. Fett kul som vanligt! Träffade ingen kul kompis men la ett lass som matte fick lov att plocka upp! Lite löst var det också! Där fick hon!
Sprang efter min älsklingsboll i skogen!
Nu ligger jag å snusar i sängen.
4 saker jag längtar efter:
Jag längtar efter att slippa halsontet! Har börjat äta medusin eller vad det hette. Vetten sa att jag var röd i halsen och det visste jag väl! Varför tror de att annars käkar gräs när det finns biff! Är väl inte helt bakom flötet heller! Gräs river bättre än biff i halsen.
Sen längtar jag tills i morrn! För då ska jag få träffa jättemånga av min sort! Cane Corso träff hette det visst sa matte. Jag säger rejvparty för fy fanken va jag ska busa (Dream on, Alfons). Matte sa nåt om ringträning men det kan ja ju redan! Det är ju bara att trava runt och sen ställa upp sig lite så där snyggt! (Eller hur, Alfons!).
Jag längtar till måndag för då får jag träffa min görlfrend Selma! Hon å jag var hos vetten ihop å så fick vi samma medusin så nu kan vi fortsätta tungkyssas hur mycket som helst!
Jag längtar till jul för då kommer matte att vara långledig och gå låååååånga promenader med mig i skogen vaaaarje dag! Å det kommer va fett mycket snö att pulsa i för vi kommer att va i Dalarna hos min farfar! Han är fett skön att busa med! Är lite läskig för rätt som det är så vänder han sig om och ryter till på låssas och jag har inte fattat riktigt att han skojar... (Du vänjer dig Alfons!)
4 saker på önskelistan:
Jag önskar att jag alltid får vara frisk och glad! Å sen önskar jag att hela min flock också alltid är friska och glada! För vem ska ta hand om "lilla" moi annars? Jag önskar mig ett märgben varje dag! Är det inte varje hunds rättighet kanske? Sist men inte minst så önskar jag att får träffa Sally snart. Hon är min fijansé som bor utanför Uppsala. Svart och snygg (vad annars!) och hon är fett kul å busa med!
4 saker jag avskyr:
Jag avskyr att simma i hundsimmet! (Ja vet, Alfons, men det är för ditt eget bästa). Jag avskyr arga hundar - har ju inte gjort dom nåt! Jag gillar inte när saker ramlar ner! Det värsta är ett jävla skohorn i metall som hänger vid ytterdörren. Så fort matte närmar sig det där förbenade skohornet så tar jag skydd! Hade jag kunnat lägga upp framtassarna runt öronen så hade jag gjort det! Om ni hört ett metallskohorn falla på ett klinkergolv -ja, då fattar ni! Annars så är det inte nåt som jag kommer på så där på rakt ben. Jag gillar liksom det mesta...

Nu utmanar jag:

Zelda och Nemi
Ivar
Egon
Oryx och Chico

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Umaning antagen - se vår blogg!

2010-11-14 @ 08:47:00
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Malena & Ivar

Vi har antagit utmaningen =) Uppdrag slutfört på vår blogg!!

2010-11-15 @ 10:57:06
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0