Barnrumpan Alfons

Jag har ju bara haft en hanhund av liten ras förut så jag har mycket lite att jämföra med. Jag visste därför inte vad jag kunde vänta mig vid könsmognadens inträde. Jag tänkte mig en hund som jämt och ständigt skulle utmana mig och göra precis tvärtom. En hund som var allmänt jobbig och besvärlig. Jag tror att man nog kan säga att könsmognaden har inträtt hos Alfons men vad är det för nåt jag fått? EN JÄTTEBEBIS! Han är ju så tokrolig så det liknar ingenting jag varit med om. Stor och bufflig men herregud så larvig, kelig, klumpig, för mycket av allt! Det bästa Alfons vet när familjen är samlad, det är att komma dragandes med alla sina snuttefiltar! Det är ju lite komplicerat när han samtidigt trampar på filten han har i ett stadigt grepp i munnen... Han släpar med stort tålamod fram sina filtar och sen tar en brottningsmatch vid. Han snor in sig i filtarna - bäst gillar han när den hamnar över huvudet på honom...
Man kan inte annat än gapskratta åt hans hyss! Jag kan inte påminna mig att jag nånsin träffat på nåt liknande förut... Vad säger ni bloggläsare - vad har ni för nåt där hemma? Barnrumpor eller Draculahundar?

Kommentarer
Postat av: Ullis

Haha, ja hanhundarna har mer humor tycker jag. Min förra hund (Ridgebackhane, 48 kg) var en blandning mellan Pluto och Scooby Doo.

2010-09-16 @ 23:16:23
Postat av: Malena

Ivar är nog mer en draculahund när han har dåligdag, å en jätte go bebis de dagar han är bra. Det där med könmognad var något jag var livrädd för (min första hanhund också), men det har gått super.

2010-09-17 @ 21:33:02
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com
Postat av: Åsa Nilsonne

Jag hoppas att Nemi blir barnrumpa eller Draculahund, vilket som. Zelda ligger i soffan och är rosa prinsessa rakt igenom.

2010-09-18 @ 07:56:37
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: pats

Ja här har vi en barnrumpa, som älskar att sno handdukar att bära på, och vikten va lite felgissad på karin : /

hon e en något mindre än brosan och e uppe i den ringa vikten av 38 kg : )

2010-09-18 @ 10:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0