Åska!

Idag när vi var på brukshundsklubben så åskade det! Jag såg att Alfons reagerade på mullret men jag låtsades som det regnade, eller förresten, det gjorde jag inte alls för det regnade på riktigt. Jag brydde mig inte och det gjorde inte Alfons heller efter en stund. I dag övade vi inkallning och han är så duktig min lilla pöjk. Trots hundar omkring kom han rusande som en galning till mig. Det gäller att böja lite på knäna när 42 kg hund kommer rusande rätt emot en... Däremot ville han gärna vara med och springa när det var alla andras tur. Idag fick Alfons följa med husse ut i skogen på en lång promenad i flera timmar och det var nog bra för energin var lite lägre denna gång på kursen. Igår fick Alfons vara hos grannen på dan för första gången och det gick jättebra. Tänk vad fjompig man känner sig när man ska lämna sin lilla pojke för första gången!  Han bekantade sig med deras katt som hatar svarta hundar... Men Alfons vet hur man parerar en tass med klor längst ut för det har han övat på hemma ;-) I morgon ska jag träffa kollegans lilla Lagottovalp Selma för första gången. Henne får ni höra mer om här på bloggen. Vi får kalla vårt kontor för djuristkontor hädanefter!

Kommentarer
Postat av: Malin

Duktig Alfons! Hoppas det inte blir en massa smällare som skrämmer våra små:-) i kväll!

Krya på dig!

Kram Malin

2010-04-30 @ 16:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0