Rapport från sjuksängen

Här ser ni Alfons utstyrd som en trattkantarell. Idag så åkte vi tillbaka till veterinären för Alfons verkade ha så ont i tassen. Det var lite såsigt på klon och det såg ut som att det hade blivit infekterat. Det är ju så smutsigt ute! Han verkade ömma lite i trampdynan så veterinären tyckte det var bäst att sätta in penicillin. Alfons har varit riktigt låg, inte velat äta. Det är verkligen ett varningstecken för den här herren suger i sig maten på noll sekunder annars. Han har inte någon feber i alla fall. Idag tyckte jag nog att han var lite uppåt i alla fall. Han tog sitt ben på jobbet och gnagde lite på det. Han försökte också busa med katten Loke och det gick inte så bra med trattten. Han nästan skopade upp Loke i den, till Lokes stora fasa! Igår var jag på första kurstillfället på brukshundsklubben och det var rätt ok. Instruktörerna verkade också lära ut enligt belöningsmodellen, men det var värre med deltagarna... Där var det rätt mycket av den gamla skolan om man säger så. Jag och Alfons har kommit med på en helgkurs hos Klickerklok i slutet av maj (22-23 maj). Det ska bli himla kul att träna mer klicker. Anna-Lena, får vi bo hos dig då för kursen går utanför Örebro?

Kommentarer
Postat av: Eva Hjorth

Åh lilla trattis. skall vi inte ses snart?!

2010-04-18 @ 17:22:49
Postat av: Alfons

Jo, bara du lovar att inte göra soppa på mig...

2010-04-18 @ 22:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0