Kärt återseende

Oj vad svansarna viftade idag när Alfons och Selma äntligen fick träffas igen efter långt sommaruppehåll. Lekarna går lite lugnare till nu så de behöver inte längre övervakas varje sekund.
Och idag var Alfons hos veterinären och tog sprutan och vägde sig... Det var nära att jag inte fick någon vikt för Alfons skulle absolut inte kliva upp på vågen. Han fjantade och flamsade runt och jag kan säga att det var inte lätt att baxa upp en ? kg tung hund som inte vill stå där jag vill. Ni är duktiga på att gissa på hans vikt men ännu har ingen gissat rätt. En av er är väldigt nära... I morgon kväll stänger jag tävlingen så fortsätt att gissa. Måste bara berätta om en liten träningsstund som vi hade på kontoret. Vi hade fått en ful musmatta som vi genast gjorde om till targetplatta. Det var ett tag sedan Alfons tränade på targetmattan så det tog lång tid för poletten att ramla ner. Louise fick hålla i Selma som ivrigt ville slänga sig på den. Det var som ha lilla My i klassen, ivrigt räckandes upp handen: JAG KAN, JAG KAN! Selma kunde bara inte begripa att Alfons var så trögfattad. Hon är otroligt lättlärd. Så fort godis kommer fram så kör hon hela sin repertoar på 5 röda! Ligga, sitta, rulla runt, sitta vackert, springa till targetmattan! Hon bara slänger sig på mattan och liksom kanar framåt. Måste filma det någon gång... Hon är hundvärldens Pippi Långstrump!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0