Knopp- och kroppsvård

Igår åkte Alfons och jag till Eva Bodfäldt Education för lite hundträning och massage. Man kan väl säga att det var jag som fick lite träning och Alfons som fick massage. Nu har vi fått lite styrning på vad vi ska jobba med. Handtarget med störning och extern belöning heter hemläxan. Får rapportera hur det går när jag själv fått lite styrning. Jag MÅSTE sluta säga BRA när jag egentligen menar VARSÅGOD! Hade nån haft en kamera hade jag lagt in en bild här föreställande mig på rygg på golvet för två (!) gånger ramlade jag baklänges när vi övade handtarget. Det ÄR faktiskt svårt att gå baklänges och samtidigt hålla ut handen ;-) En bild på Alfons och Molly som masserade Alfons i en hel timme får jag i alla fall med i blogginlägget. Han tyckte att det var rätt så skönt men när hon hittade en punkt på slutet av ryggen ville inte Alfons vara med längre. Det var med gemensamma krafter vi baxade tillbaka honom i liggande läge... Det gav med sig i alla fall och när han klev ner från britsen kunde man verkligen se att den lilla snedheten han har i ryggen var borta! Hmm... Den som ändå hade Mollys magiska händer...
Har ni förresten sett att Alfons utmanar alla i en julkortstävling på Eva Bodfäldts blogg? Nu bär det av till Dalarna och vi får se om det blir en nyårskrönika därifrån! Tjingeling så länge alla vänner!

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Särskilt sådant som ser busenkellt ut kan vara infernaliskt svårt... (som exempelvis handtarget, och att låta bli att blanda ihop "bra", "varsågod" "duktig hund" och "fri"...)

2010-12-29 @ 16:08:41
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Katja

Tog ni en privatlektion för Eva? Verkar vara en bra och svår läxa :)

2011-01-04 @ 22:28:38
Postat av: Gudrun svarar Katja

Hej Katja!



Ja, vi fick en liten duvning av Eva. Måste plocka isär moment så att vi så småningom kan börja med grunderna i apportering. Bra att få lite ordning på det kaos man håller på med. Handtarget utnyttjar vi genom att han ska trycka fast apporten mot min hand, inte bara nosen. Svårt är det att hålla rätt på vad man ska göra och vad man ska säga...

2011-01-04 @ 22:37:26
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0