Sticka ut hakan! Eftersom jag har en...

Ja, då har jag tagit ställning! Mot kupering! På Cane Corsoforumet. Det är givetvis inte någon ny inställning utan jag skulle aldrig drömma om att frivilligt stympa min hund. Vissa tycker att det är en utseendefråga men om det var meningen att en hund skulle vara utan öron och svans så hade de väl fötts utan? Med vilken rätt stympar vi våra hundar? Svansen är en förlängning av ryggraden med alla dess nervtrådar. Svansen är viktig för hundens sätt att kommunicera med omvärlden. Jag förstår det inte.


Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Vilken hemsk bild!

Stackars liten.... Vi vet att små pojar som blivit omskurna utan bedövning (de är så små att de inte känner någonting/de glömmer så fort) har kvar en ökad smärtkänslighet längre fram i livet...

2010-12-04 @ 08:02:04
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Men... vänta lite nu...

Det är väl en himla massa år sedan kupering av svansar blev förbjudet och öronkupering gick väl samma öde tillmötes för ändå längre sedan..??? Håller folk på och tjafsar om det fortfarande....?!?! SJÄLVKLART ska inget kuperas på någon hund oavsett ras! Stå på dig med den åsikten!!

2010-12-05 @ 13:00:42
Postat av: Malena

Usch, jag är också emot kupering. De är inte humant någonstans. Dessutom finns det hundar som föds utan svans eller stump för den delen, många har misstolkat vår fralla när hon blir glad och tror hon blir aggressiv. Vad är värdet i det egentligen, svansen visar så otroligt mycket känslor å kroppsspråk! Bevara svansarna (trots de slår ner koppar från borden :p )

2010-12-06 @ 09:23:21
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0