Alfons får manikyr eller heter det pedikyr?

Det här med svarta klor är lite läskigt när man ska till att klippa dem... Jag är livrädd att klippa för nära pulpan. Jag köpte en riktigt grov nagelfil hos Mona som fixar mina naglar (jo, lite fin får man allt lov att vara) och det var ju en perfekt lösning! Jag klipper så långt jag törs med klotången och sen filar jag ner dem till perfekt längd. Som ni ser njuter Alfons i stora drag av behandlingen... Han snarkar vidare helt enkelt... Vi gick idag runt till några av dem som deltog i sökandet efter Alfons för snart en vecka sedan och lämnade en liten uppskattning i flaskform. Ni anar inte vad skönt det kändes att så många ställde upp! Man känner sig så maktlös och bara att någon gör något känns himla bra. Nu vilar vi oss i form tills det blir dags för utställning i Sätila den 6/2. Som Karla så riktigt påpekade så har vi inte ens börjat öva på att stå! Ja, ja det löser sig. Syrrans hund Viggo, som är en Lagotto på snart 1 år, kommer upp från Skåne och ska också ställas ut. Det blir första gången som "kusinvovvarna" träffas. Den stora utmaningen blir inte att vara med på utställningen utan det blir att åka tåg med Alfons!

Kommentarer
Postat av: pats

hej

va kul, ska ni till sätila : )

det skall vi med men vi har inte helt enats om vi ska ställa Karin lr inte..hon kommer att få en chock å vägr gå...hur som helst så kommer vi.va kul att få se "brosan " i action : )

2010-01-24 @ 11:11:58
Postat av: Gudrun

Självklart ska ni ställa ut Karin! Jag är inte heller säker på hur Alfons hanterar alltihop utan ser det bara som ett träningstillfälle... Man måste ju börja nån gång! Då ses vi! Kul!

2010-01-24 @ 11:25:09
Postat av: pats

hej

jo men nu hade ju tiden gått ut, så det blir ingen ställning för Karin denna gången : (

men jag kommer att spana och hålla tummarna för "brosan" : )

2010-01-24 @ 15:52:25
Postat av: Gudrun

Ja, jag kom att tänka på det när jag läste ditt inlägg. Anmälningstiden gick ut i fredags. Men vi är så glada för all support vi kan få - det lär vi behöva. Hoppas vi ses!

2010-01-24 @ 21:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0