Vad säger Bruno om det här?

Det var nog inte riktigt så här Bruno Mathsson tänkte sig att fåtöljen skulle användas... Men det går lika bra det, i alla fall om man är en hund och heter Alfons. Idag har vi haft en riktig slapparsöndag. Sen har matte gjort bort sig på Cane Corsoforumet... Jag berättade att jag skulle ställa ut Alfons och undrade om någon mer skulle dit. Så där i all välmening... Jag fick snabbt ett svar typ "det lär du inte få veta här" för tydligen så berättar man aldrig vilka utställningar man ska åka på med sin hund. Oooohps... Det är ju lite skrattretande för hunden blir ju inte snyggare eller fulare för det. Självklart är det av taktiska skäl som det är så hemligt men kan ju inte vara kul att vinna BIR (bäst i rasen) om det beror på att ingen annan snygg hund är där (ha ha, skojade bara - vore kul oavsett). Jag skulle i alla fall vilja att min hund vann på egna meriter liksom, i konkurrens med många bra hundar. Tur att hundarna är helt ovetande om vilket spektakel som pågår bakom kulisserna. Från det ena till det andra - hörntänderna är på väg ut nu. De sitter så löst och det ser rätt roligt ut med alldeles för små huggtänder som beter sig som om de satt i gelé. Invägningen idag visar på... 27,5 kg men så var han helt nyäten också. Låt oss säga 27 kg och på onsdag fyller Alfons 5 månader!

Kommentarer
Postat av: marit

Bruno hade nog blivit glad :-) Och Alfons klarar sig nog bra trots konkurrensen! Kram på er!

2010-01-24 @ 21:53:10
Postat av: Fia

Det var mig en sötis pojke =)



//Fia

2010-01-25 @ 20:33:21
URL: http://fiavin.blogg.se/
Postat av: frida

haha skön stil!! typisk CC alltid lite konstiga "poser"

2010-01-26 @ 11:40:34
URL: http://www.renoveringsdags.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0