Lång tajm, no inlägg!

Ber verkligen om ursäkt för den superdåliga uppdateringen på bloggen! Först kan jag skylla på hög arbetsbelastning och sen var det faktiskt så att jag glömde datorn på jobbet när vi åkte på semester. Jag fick med mig sladden - alltid nåt! Nu är ordningen återställd och jag har tagit lite kort i alla fall som kommer till pass nu. Vi har tillbringat en vecka uppe i Dalarna, i Vika närmare bestämt. Alfons har gjort lite närmare bekantskaper med det våta elementet men han simmar inte än.
Vi lockar och pockar men han ville inte gå i. Sen la jag i några träpallar så att det blev en trappa ner för honom och då gick det bra! Man kan ju inte förvänta sig att han ska plumsa i okänt vatten med okänt djup på en gång! Det är en rätt hög kant ner till vattenytan.
Men så blev det ett genombrott och efter det gick det bra.
Skönt att kunna svalka en svart stor kropp i den här sommarhettan! Vi har sparat promenaderna tills sent på kvällen och gått härliga promenader i en sval skog. Alfons är så enkel, han lufsar mest runt och vi behöver aldrig ha koll på honom. Han har koll på oss i stället och är ibland vaktig i överkant. Man kan gå runt huset och då blir man en ny potentiell inkräktare som måste skällas på. Så glad han blir när han upptäcker att det "bara" är familjemedlemmar! Och roligast av allt - Alfons skall ekar över sjön så han svarar på sitt eget skäll! Långa monologer blir det ibland och inte särskilt klargörande svar... Nu väntar nästan en vecka som barnvakt till lilla Selma 4 månader, som ni sett tidigare här i bloggen! Nu är lugnet slut...
Och det - mina vänner - är en helt egen story! Forsättning följer snart...

Kommentarer
Postat av: pats

glad sommar på er,här kommer en hälsning ifrån en badtokig syrran Karin, som man får muta ur vattnet : )

träffade ytterligare en syrra (fiammetta)"bella" i tvååker, jätte söt, mk lägre än våran karin, kul att se "familjen" = )

2010-07-12 @ 21:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0