Cane Corsoträff!

Det har varit dåligt med bloggandet på sistone. Jobbet tar all tid och Alfons har varit hemma med husse hela veckan. Jag har knappt träffat honom för han sover som en gris på morgonen och jag har kommit hem sent på kvällarna. Selma har varit på jobbet i alla fall så då har jag fått gosa lite med henne istället. Sen när jag kommer hem så känns Alfons enormt stor! Hans huvud är ju gigantiskt om man jämför ;-). Igår var det prinsessbröllop så då fick Alfons åka hem till Selma en stund. Vi hade nämligen själva bröllopsdag och tänkte passa på att fira det med middag i stan efter att vi viftat med flaggorna när Vickan och Danne for förbi. Alfons hade haft jätteskoj med Selma och det hade gått bra att låta dem leka lösa i trädgården. När ångvälten Alfons kom farande så sprang Selma helt sonika och gömde sig under saker som Alfons inte rymdes under. Hon är smart den lilla bruden!
Här njuter Velourpojken av lite gos med lillmatte! Han är en riktig livsnjutare, vår pojke.
På eftermiddagen idag så åkte vi till Hellasgården utanför Nacka för en CC-träff som rasklubbens Stockholmssektion ordnat. Vi var tre familjer där (med hundarna Alfons, Adam och Spex) + en familj som funderar på att skaffa en CC. Vi tog en promenad först och sen fikade vi i gröngräset. Vi planerade lite inför kommande aktiviteter och det blir nog lite handling, friskvård och annat som kan intressera oss CC-ägare. Det är kul om folk kommer på sådana här träffar så att man får dela sitt intresse med andra CC-lovers. Vi hoppas på bättre uppslutning nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Malena

Nästa gång följer vi nog med också, helgen var inge rolig alls för oss här hemma men det löser sig. Pussa på Alfons från mig å Ivar <3

2010-06-21 @ 20:14:37
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0