Genombrott!

Nyss inkommen från dagens lilla träningspass kan jag bara konstatera att det inte bara är en pollett som trillat ner i skallen på Alfons, det är en hel sedelbunt! Han är så rolig på det viset. Han kan verka lite ointresserad och nonchalant men innanför pannbenet så mal geniknölen oavbrutet. Idag, mina vänner, så travade han runt med bakbenen på badrumspallen som om han inte gjort annat i sitt liv! Det var ju för tusan bara för ett par dar sen jag klickade upp honom på pallen överhuvudtaget! Sen körde vi lite apporteringsövningar. Jag vill ju att han ska hämta grejen och komma hela vägen in till mig med den. Eftersom han kan handtarget sedan innan så testade jag att sätta ut handen - och dra på trissor! Han trippade hela vägen in till handen och tryckte nosen i den! Ibland spottade han ut grejen som han hämtat precis innan men det gör ingenting alls. Vi är på rätt väg! Så här ser Alfons ut efter ett träningspass på nyklippt gräsmatta. Hela munnen är full av gräsklipp.
Igår körde lillmatte Karla lite träning med Alfons. Hon övade sitt och ligg och kommandot kom lite "von oben"!
Först var Alfons lite undrande. Vad i all friden är människan som pratar med mig? Sen förstod han, särskilt som det kom godis nerdroppande från trädet. Vet inte varför texten helt plötsligt blir blå... Dags att sluta blogginlägget kanske...



Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Trädträning - säerkilt framtagen för allergiker och hundfobiker - vilka jätteroliga bilder! Grattis till sedelbunten! Vi har varit litet slöa på träningsfronten, tack för inspiration!

2010-06-03 @ 08:38:45
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Malena

Nu är han hemma igen, får boka in en dag att ses! Krandrickning, det är något jag måste testa på mitt vatten-monster! Bra idé där!

2010-06-04 @ 18:21:26
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0