Sjung om studentens...

I fredags var Alfons med på studentuppvaktning. Resan dit var lång - först tvärbanan, sen byte till tunnelbana och sen ett nytt byte till annan tunnelbana. Mitt i värsta rusningstrafiken! Men det gick geschwindt som vanligt. Han mådde som en prins bland alla gäster och blev klappad på som sig bör. Annars har vi haft avslutning på brukshundsklubbens grundkurs i lydnad... Jag kunde inte med att säga vad jag tyckte om kursen i kursutvärderingen för det kändes som jag var den enda som inte var nöjd. Jag hade nog för höga förväntningar helt enkelt. Nåväl, jag ska försöka få till lite privatträning med en instruktör i stället för jag tror att det ger mer kvalitet och valuta för pengarna. Annars har vi fortsatt att öva bakdelskontroll och nu har vi kommit till momentet där han måste stöta i mitt ben med sin sida för att få klicket. Det går jättebra men på slutet så välte pallen och det gillade han inte. Motivationen har väl inte varit på topp hos herrn... Lite varmt och segt liksom. Han käkar gräs som en hel ko. Vet inte om det är nåt med matsmältningen som behöver en skjuts.
Gick en härlig kvällspromenad i skogen nu på kvällen och stötte på ett rådjur som låg och vilade i gräset. Alfons tittade bara det. På vägen tillbaka så gick vi förbi igen men då sprang rådjuret iväg. Då blev det lite mer intressant för Alfons :-) Jag hade honom kopplad så den gubben gick inte serru!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0