Hårdträning!

Har precis kommit hem från kvällens ringträning. Det går framåt vill jag ändå säga... Ibland springer Alfons väldigt bra i ringen - men rätt som det är så kan han bara inte låta bli att kasta sig framåt och över en stackars Jack Russell eller en pytteliten dvärgpudel! Det är så med valpar och även om han är stor så är han ändå så liiiiten inombords. Man får inte glömma bort det! Nu på söndag är det ju dags igen för utställning - Lilla Stockholm. Vi ska FÖRST IN I RINGEN av alla Cane Corsos! Huvaligen! En bra sak är att - om han går vidare till konkurrensen vill säga - så finns det inte någon hund som springer före honom och drar. Han kanske kan hålla sig lite bättre i skinnet i så fall men som ni vet - skinnet är stort på Alfons ;-) Jag håller på att utveckla en stor överarmsmuskel på vänster armen - det är i alla fall säkert. Håll tummarna för att jag inte gör bort honom totalt i ringen på söndag! Oavsett hur det går är han och förblir han min bästaste velourpojke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0