Idag mötte jag Sally igen

Man skulle kunna tro att det är jag på bilden men det är Sally, min labbeflicka som bor i Lagga utanför Knivsta. Visst är hon söt? Ni må tro vad hennes ben smakar gott och idag passade jag på att slicka henne på... magen när jag ändå hade stoppat in mitt huvud under henne. Vi busade en lång stund i snön och det var jättejobbigt för det var sån skare på snön. Den höll ibland men ibland så brakade vi igenom.
Sen gick vi en promenad på en åker där en traktor hade plogat upp en väg så där gick det att springa riktigt fort.
Sallys lillmatte Kajsa passade på att åka skidor och det var jättekul att springa bland hennes långa plankor.
Sen tog matte en bild på mig i en lite privat situation om jag säger så...
Höll på att glömma att jag faktiskt var på utställning i morse. Det var Dobermannklubben som ordnade den och det var en massa såna där läskiga stora hundar där. Jag fick väl ett ganska bra omdöme men det var inte min dag idag. Jag ville inte springa fint, inte stå fint och inte göra nåt som matte ville. Hon säger att vi måste öva för det hade vi inte gjort. Låter skittrist. Avslutningsvis så fick jag matte att läsa upp vad domaren sa för det vill ni väl veta...?
"Maskulint huvud, bra hals, välutvecklad bröstkorg, något överbyggd för dagen, något flata tassar, något knapp i sin knävinkel, bra päls och färg." Det låter väl som vilken plattfotad italiensk muskelknutte som helst...? Jag vann första pris i alla fall (men ni behöver inte få veta att jag var ensam i min klass).

Kommentarer
Postat av: Sally

Voff Alfons! För mig är du helt perfekt - trots tanternas konstiga utlåtande! Överbyggd för dagen - hur såg de själva ut...Är dock lite trött efter ditt besök (lillmatte säger att jag ska skriva zzzzzzzzzzzzzz) Matte säger att det vore skönt om du och jag kunde umgås utan att hela tiden jaga och bita varandra. Förstår inte vad hon menar - vad skulle vi göra då? Sally

2010-03-16 @ 19:48:38
Postat av: Alfons

Åh, Sally... jag kan komma på både en och två saker jag vill göra med dig istället... Matte säger att jag inte förstår sånt än men det kan hon ju tro... Visst gillade du att jag slickade dig på magen?

/Alfonzo

2010-03-16 @ 21:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0