Alfons på kurs!

I helgen är vi på kurs i Fjugesta hos http://www.klickerklok.se/. En av dagens övningar var burlekar. Alfons har aldrig varit i närheten av en bur och rädd som han är för skramlande saker så trodde jag att han ALDRIG skulle sätta sin fot i en gallerbur. Återigen så förvånar Alfons mig! Det tog inte många repetioner innan han förstod att cheeseballs ramlade ner från himlen om han gick och satte sig i buren. Han fattade också direkt att det var först när jag sa "fri" som han fick gå ut ur buren. Han är så duktig min lilla velourpojke! Det är all sköns vovvar med på kursen men ingen så stor som Alfons. Han är bara så cool min pojke... Jag kan lämna honom i bilen med öppen baklucka länge länge länge och han säger inte ett knyst. Jag kan binda honom i ett träd och gå därifrån och han säger inte ett knyst. Han är duktig på att fokusera på mig och bryr sig inte nämnvärt om allt som händer runt omkring honom. Det går en massa får i hagarna runt om men Alfons noterar det bara, sen är det vardagsmat (alltså inte bildligt talat). Han är överhuvudtaget mer fokuserad på att träna ju mer han har omkring sig. Har fått en massa bra tips idag på hur vi ska leka bra kamplekar och få stadga i olika moment. Alfons var helt slut när vi kom hem från dagens övningar. Han var på väg att få lite fnatt en stund på kvällen så då gick vi och lade oss. Alfons snusar på golvet och jag bloggar om dagen. Det är schysst arbetsfördelning det... Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Katja (med pudeln Nike)

Tänkte bara kika förbi och säga hej! Vilken rolig kurs det var och Alfons var en charmig kelgris! /Katja

2010-05-23 @ 21:29:44
URL: http://pudelbus.bloggplatsen.se
Postat av: Åsa Nilsonne

Tack för foton och konstruktiva kommentarer! Och klappa Alfons - vilken underbar hund!

2010-05-23 @ 23:00:07
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Johanna och Mio

Tack för en trevlig helg. Hoppas vi ses på någon mer kurs =)

2010-05-23 @ 23:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0