Meningen med att ha hund...

Varför har man hund egentligen? Ja, inte är det bara för att man ska få sina öron grundligt rengjorda i alla fall. De här bilderna som min vän Eva D tagit på oss två gör mig så glad! Tack! De summerar på ett sånt bra sätt vad det handlar om. Närhet, glädje, bus och absolut tillit.
Alfons är en mycket speciell pojke. Vi är tillsammans dygnet runt och börjar nästan kunna läsa varandras tankar. Idag gick vi på en härlig skogspromenad som inkluderade ett litet gyttjebad till Alfons stora glädje. När vi kommer hem så tänker jag att nu måste nog Alfons ändå duschas av och döm av min förvåning när han travar genom hela huset rakt in i badrummet och ställer sig i duschen (nåja, nästan i alla fall). Jag har aldrig badat honom förut. Han har en helt otrolig päls, blank och fin och helt utan flottig känsla, men gyttjan måste bort. Han var väl inte helt pigg på att kliva hela vägen in i duschen men det gick till slut. Nu luktar han ljuvligt, som den velourpojke han är.

Kommentarer
Postat av: Katja & Nike

Vilka fina, fina bilder! :)

2010-05-26 @ 10:39:48
URL: http://pudelbus.bloggplatsen.se
Postat av: Eva D

Lätt att ta så fina bilder när två är lika kära som det här paret :-)! Hela jag ler när jag ser de här bilderna, tack för en mysig helg! /Eva D.

2010-05-26 @ 10:49:33
Postat av: Anna-Lena

Leendet kommer direkt när jag tittar på bilderna.

Från mig kommer en kram, ingen blöt puss....

2010-05-26 @ 11:46:38
Postat av: Åsa Nilsonne

Vilka underbara foton - och vilken underbar hund!

2010-05-29 @ 19:15:10
Postat av: Malena

Gud vilka härliga bilder på er!

Har ni presenterat Alfons för havet/sjö ännu?

Ivar blev så lycklig av havet att när han såg en fontän hos min mor på gärdet, hoppade han direkt i den! :p

2010-05-29 @ 20:14:28
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0