Tredje gången gillt?

Idag var det dags för simlektion nr 3... Alfons går fortfarande förväntansfull in i lokalen men idag blev det skakiga ben när vi kom in i poolrummet. Han gillar inte att bli duschad, han gillar inte att få på sig flytvästen, han gillar inte att bli ilyft i vattnet. Han simmar dock väldigt mycket bättre och kan slappna av riktigt bra när han får vila sig vid bassängkanten i instruktören Camillas famn. Skam den som ger sig! Han är en glad gamäng när han får av sig flytvästen - lättad över att han inte drunknade den här gången heller! Jag ser faktiskt det här som en självförtroendebyggande aktivitet. Han behöver få vara med om lite saker som han skräms lite av men som går riktigt bra till slut. Han måste lita på mig och att jag inte gör något som skadar honom. På torsdag är det dags igen men han får vila nästa vecka för då är jag bortrest. Hur ska jag klara en hel vecka utan min velourpojke? Får väl pussa på min lilltjej som följer med mig till släkten i Österrike.

Kommentarer
Postat av: Malena

Duktiga alfons! Gratulerar!

2010-10-14 @ 08:56:53
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0