Öva, öva, öva...

Vi fick lite hemläxa på kantarellkursen inför lördagens lektion nr 2. Hunden ska gå fram till kantarellen och sätta sig vid den. Så ska hunden göra... Min hund gör inte riktigt så. Alfons fullkomligen flög fram till svampen med ett enda skutt, tog svampen i munnen och sen slängde han den sonika dit pepparn växer! Jag hann liksom inte få in ett SITT däremellan... Men vi övar och övar och övar. Döm av min förvåning när det låg KANTARELLRENS på gräset invid cykelbanan i Hammarby Sjöstad när vi gick vår lunchpromenad häromdagen! Så vi kunde passa på att öva lite där också! Säg inte att det inte växer svamp lite här och var...

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Därför är en Cane Corso roligare än en Lagotto som såvitt jag vet inte slänger tryfflar i oväntade riktningar...

2010-09-09 @ 08:12:59
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Åsa Nilsonne

Därför är en Cane Corso roligare än en Lagotto som såvitt jag vet inte slänger tryfflarna i oväntade riktningar...

2010-09-09 @ 08:14:26
URL: http://valpenborderline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0