Isdrottningen...

Helgen har vi tillbringat med goda vänner och deras hund Tessie uppe i Vika, Dalarna.
Tessie är en Wachtelflicka på 6 år och tycker inte alls att man får bete sig hur som helst om man är en hormonstinn pojke på 1 1/2 år... Hon sa i från med besked och Alfons lyssnade - ibland.
Alfons var också en gentleman som höll vakt när Tessie rensade sina tassar från snö...
De lekte också med bollen. Ser ni den på bilden?
Det var också premiär för skridskoåkning med Alfons! Det gick över förväntan även om han inledde med att sätta sig och bajsa på den plogade banan... Till råga på allt så fick han inte ut allt så han vandrade runt där med krökt rygg tills jag lyckades dra ut klutten med bajspåsen, ha ha. Han sprang bredvid mig och jag hade Baggenbältet runt midjan. Flexikopplet satt ordentligt fast den här gången och det funkade jättebra! Alfons är ju van vid att inte dra, d v s han är van att jag stannar så fort det stramar i kopplet men efter att jag sagt Framåt och berömt honom ett par gånger så fattade han galoppen (nåja, nästan bokstavligen). Ni får klara er utan bildbevis för jag hade fullt sjå att hålla mig på benen. Nästa gång blir det bilder för vi gör gärna om det, båda två.
Här sitter Tessie och hoppas på att någon ska tappa en korv! Vi är ju inte vana vid en hund som snattar mat så lillmatte gjorde i godan ro i ordning lite gurkbitar och la på sin tallrik inför middagen. Döm av hennes förvåning när tallriken var helt tom när vi satte oss till bords! Nu avslöjades tjuven direkt genom att det låg ett långt brunt hårstrå kvar på tallriken...
Här kommer några härliga vinterbilder på busiga hundar! Oj, som Alfons försökte närma sig Isdrottningen... Lite jagande på isen blev det till slut.
Ni får ursäkta den dåliga skärpan men de var så långt borta och kameran hann inte med!
Här försvinner Tessie till skogs för en liten egen repa men Alfons han lyssnade faktiskt på min vissling! Mäkta stolt!
Tjingeling på ett tag! Här loggar ismannen ut!

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Härliga bilder.

2011-02-15 @ 10:50:08
URL: http://ken1mel.blogspot.com/
Postat av: Marion

Det såg på bilderna ut som Alfons fick kämpa lite för att göra sig omtyckt hos den bruna skönheten ;)

Kunde inte se dig på föreläsningen igår?

2011-02-18 @ 02:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0