Timing is everything!

I fredags var det dags för ett nytt träningstillfälle hos Eva Bodfäldt. Jag har haft som hemläxa att Alfons ska lära sig att greppa träapporten och att jag ska lära mig att klicka när han håller apporten som bäst och INTE NÄR HAN SPOTTAR UT DEN! Det är ju så skitsvårt att tajma klicket! Just som jag tänker att "nu klickar jag" - tänker Alfons "nu spottar jag ut den" . Det är ju fråga om en tiondels sekund och det FÅR INTE BLI FEL! Jag vill ju inte förstärka utspottandet. Eva filmade oss och det är så roligt att se hur han först inte förstår för att sedan förstå precis vad jag är ute efter. Bollen är INTE signalen för att släppa utan det är KLICKET som är det! Vi har ju inte tränat så mycket på att Alfons ska röra sig med apporten för så stort är det inte på kontoret. Samtidigt är det lättare för honom att hålla kvar apporten när han rör sig. Jag är så stolt över min guldklimp! Han är så rolig att träna med!

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Träningens fröjder... Underbart att se när poletten faller ner!

Härligt att se Alfons helhjärtade och glada engagemang - grattis!!

Och tack för morgonens största leende!

2011-02-06 @ 08:40:37
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Marion

Härligt, tackar också för ett leende ;)

2011-02-11 @ 10:07:51
URL: http://www.mhundlydnad.se
Postat av: Filippa & Ester

Härligt att se Alfons vara glad och samarbetsvillig! Och grattis även till hans HP & BIR från inoff.utst. i Örebro nyligen.

2011-02-22 @ 14:16:49
URL: http://estertheboxer.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0