En olycka kommer aldrig ensam...

Alfons har aldrig kissat inne, inte heller bajsat inne. Nån gång ska väl vara den första. Men måste det ske när jag har helt nyskurade golv? Vi pratar inte handskurade utan skurade med en skurmaskin så varenda j-vla por i brädan stod väl vidöppen och bara väntade på nåt "gott" att suga i sig. Okej, jag hade överlevt om det handlat om mat, ja t o m rödvin men varför måste det bli hundbajs som gick ner i golvet? Jag har skurat och gnott men kvar är en massa mörka fläckar... Som tur är ska det ändå läggas in ett nytt köksgolv. Men ändå. Vi var borta ett par timmar på kvällen och när vi kommer hem så ligger det lösa högar överallt. Jag tyckte så synd om Alfons för han hade nog lidit alla helvetes kval innan han gav upp och satte sig inomhus. Såg t o m lite vit färg på tröskeln till ytterdörren så nog har han försökt ta sig ut. Stackare. Inte nog med det. Viggo hade av någon anledning som bara Lagottoägare känner till tuggat i sig grillkol som hade ramlat ner i askfatet under grillen. Den kolen kom ut i båda ändarna medan hans lillhusse konfirmerades. Viggo ville väl inte vara sämre han! Detta skedde i den nya våningssängen med ny madrass där det var bäddat med nya VITA linnesängkläder! Ni må tro att jag var nöjd med det faktum att jag samtidigt med madrassen inhandlade ett stycke madrasskydd! Det gick även igenom det men det var hanterbara mängder som gick att tvätta bort från själva skumgummit. Vete fanken varför detta händer just samtidigt med att vi fixar konfirmationsfest för systersonen... Avslutar detta skitinlägg med en skitfin bild på Alfons som Barbro på Hundudden tagit.

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Stackars er! Tanken på mängderna som en stor hund som Alfons lämnar efter sig svindlar en aning... men sådant är ju livet med små barn och hundar - man kommer i direktkontakt med både input och output...

2011-07-19 @ 07:32:59
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Pia

Han är en fin skithund iaf ;-)

2011-07-19 @ 09:20:23
Postat av: Malena & Ivar

Det är aldrig kul när det händer, smärtan man ser i deras ögon efteråt det går inte att bli arg heller.

2011-07-20 @ 19:03:29
URL: http://ivarsmatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0