Mer bilder från Dalom

Jag lovade ju att återkomma snart till er igen och se på tusan! Jag håller vad jag lovar! Det är en sån njutning att gå i skogen vid svärfars ställe utanför Vika. Inte en människa och bara välskött härlig skog. Första dagen var jag och Alfons själva. Passade på att fotografera lite under promenaden...
En bedårande skogsstjärna!
En annan bedårande skogsstjärna!
Promenaden som vi går i skogen tar oss förbi Fornäs Udd, ett gravområde som ligger naturskönt vid sjön Runns strand. Man kan riktigt se för sitt inre hur folk kom roendes över sjön med sina döda i skenet av facklor. Det här var väldigt längesedan (1500 f Kr - 1100 e Kr). Klicka på länken ovan för mer information och bilder från området.
Godis, matte! Godis!
Kolla mig!
Det gäller att inte stå kvar på samma ställe för länge... Skogsmyrorna kan vara för jä...iga! Alfons drog järnet i blåbärsriset för att bli av med de bitska rackarna...
Precis innan vi är hemma så passerar vi hästhagar med vackra Haflingerhästar. Här hälsar de nyfikna hingstpojkarna i ena hagen på oss när vi passerar.
Efter den långa promenaden var både jag och Alfons helt slut. Det var nog en bra strategi att trötta ut Velourpojken innan Viggo gjorde entré.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0