Kursen lider mot sitt slut

Som ni vet har jag gått Klickerkloks onlinekurs i nästan två månader. Hur har det gått då, undrar ni säkert! Vad har vi lärt oss? Jo, Alfons har lärt sig backa och göra ett hoppstå! Sen har vi lärt oss att Rom inte byggdes på en dag... Han är ju så rolig, den här doggen jag har. Inte världens mest kvicktänkta jycke men när det väl sitter, då sitter det för alltid. Vi är framme vid den sista lektionen som handlar om signalkontroll. Alfons ska utföra något på kommando, inte annars. Svårt det här... Han utför beteendet men han väntar inte tills jag säger kommandot. Just nu backar han för fulla muggar och lägger in ett hoppstå lite här och var utan att invänta kommandot. Han ser ut som en groda! Han blir jättefrustrerad när han inte förstår vad jag vill och börjar bröla som en tjur. Jag måste därför belöna själva väntandet också. Fortsättning följer... Vem har sagt att det är lätt att träna hund? Sammantaget kan jag varmt rekommendera kursen för den ger en så många verktyg att jobba vidare med. Gå den bara under en ljus årstid för när jag har tid att träna är det tvärmörkt ute och helt omöjligt att filma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0