Marsch bakåt!

Här kommer en film med lite längre bakåtgående. Självkritik: Ser att han svänger ut med rumpan när han tar belöningen. Lite ofokuserad på uppgiften men när han väl bestämmer sig så sätter han fart. Svårt att få ett stopp på lekpausen – han hänger så jäkla hårt i leksaken så att det är lögn i h-vete att få loss honom från den. Tycker att jag får till bra resultat när jag kör ett par gånger med passivitet för att få honom att släppa men här blir ju bara resultatet att han backar med ännu högre fart. Suck. Sen vet jag inte hur jag tänkte när jag belönar med höger hand när han står stilla vid min sida. Tycker också att han inte är tillräckligt långt bak när jag klickar. Nyttigt att se hur det EGENTLIGEN ser ut när man tittar på filmen. Sammanfattning; Inte särskilt nöjd med Alfons fokus och placering men är väldigt nöjd med att jag i alla fall höll mig på benen och undvek flaggstången.

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Vi tränade backande utefter en vägg, väggen ska vara på den sidan som hunden vill svänga åt, om det kan vara till inspiration...

2012-01-29 @ 17:24:55
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Benita

Kul att se att ni också håller på att träna in 1:an, det gör jag och min Sheltie tik också =) Så svårt när dem är så små hehe är van vid min Groenedael som är större ;)

2012-01-31 @ 20:15:41
URL: http://traningsgladjen.wordpress.com
Postat av: Elisabeth Allbrand

Jag tycker ni är superduktiga :)

2012-02-02 @ 21:46:48
URL: http://bordeauxer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0