Hundrastgård här!

Goda nyheter! En ny hundrastgård planeras precis här i våra kvarter! Så här sa landskapsarkitekt Kristina Menyes Nyman (landskapsarkitekt på Stockholm stad) till Sjöstadsbladet: "Vi pratar inte flera år framåt i tiden utan väldigt snart. Den skulle kunna anläggas redan nu”! Vore himla fint om de satte igång nu genast tycker jag och Alfons. I torsdags var jag och syrran och lyssnade på ett föredrag som Kenth Svartberg höll ute på Djurönäset. Intressant var det. Extra roligt var det också att jag träffade Anita där, en gammal kompis från tiden när vi bodde på Kungsholmen och vi hade barn i samma ålder och på samma dagis. Nu har även hon hund - en jaktlabbe - så vi ska försöka ses och gå en promenad med vovvarna. I helgen har det annars varit femtioårsfest för Alfons husse och då fick han sova över hos Selma. Han och jag gick härifrån hem till Selma, det tog 1 timme ganska precis. Passerade ett hus där det låg nån slags Sibirian Husky eller nåt ute på trappan. Satan i gatan vilken hemsk hund! Den sprang mot staketet, vrålandes och visade varenda tand den hade i käften. Som tur var tog den treradiga ståltråden som ägaren förstärkt staketet med upptill emot den vrålande hunden. Usch, säger jag. Där går jag aldrig förbi igen!


Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Usch! Vad sa Alfons? Man kan ju undra hur den hunden ser på välrden, och om den är som ägarna vill ha den eller inte.

2012-11-12 @ 05:31:56
URL: http://valpenborderline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0