Hot spots...

Värmen är härlig men med den kommer andra otrevliga saker. Upptäckte för en vecka sedan att Alfons fått hot spots på kinderna a k a våteksem. Har på egen hand försökt komma till rätta med detta men det ger sig inte. Blir nog att besöka veterinären i alla fall. Köpte en bra ring till honom så att han inte ska klia sig. I en tratt blir det lätt fuktigt och varmt på egen hand. Jag tror att detta utlöstes av att han legat med kinderna mot galonet i biabädden sånt är det bäddat med lakan.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Här var det oxå längesedan det uppdaterades Fb har tagit över fast jag har väldigt dålig koll på fb med tanke på att jag har över 1000 så kallade "vänner"
PoK hoppas hot spotten gått över ;)

2013-10-17 @ 21:28:54
URL: http://bordeauxer.se
Postat av: Gudrun svarar Elisabeth

Hej! Tack för kommentaren. Ja, fy så dålig jag är på att uppdatera... Skärpning! Hotspoten har gått över på kinderna men han har fått svamp mellan tårna på ena tassen. Kan nog konstatera att hans immunförsvar inte är på topp. Han hade även lite jästsvamp i öronen och det hör tydligen ihop. Nu har vi blivit ordinerade Dr Baddakys fiskolja av veterinären och hoppas att han blir bättre av det. Lovar att rapportera om det här!

2013-10-17 @ 21:40:31
Postat av: Elisabeth Allbrand

Det var längesedan!!!
Jag avslutade mitt fb konto okt/nov -16
Blev av med alla "vänner" och bilder sedan 2008
Nu har jag ett nytt men mina "vänner" är borta.
Nu har jag nostalgi resa bland hemsidor och bloggar.
Föredrar verkligheten och nuet.
Hoppas allt är bra med er.
Kram

2017-04-20 @ 20:57:21
URL: http://www.bordeauxer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0