Matte orkar inte...

... blogga så då får jag rycka in i stället! Som ni ser så har jag så förbenat stora tassar och tangenterna är så förbenat små! Matte har lovat att renskriva mina inlägg så att de går att läsa i alla fall och det ska ni vara glada för. Det är som att skriva på en skrivmaskin med Lovikkavantar på! Ja, ni har förstått att det är jag som är Alfons. Jag är en skitsnygg pojke om jag får säga det själv. På lördag har matte sagt att vi ska åka till ett ställe för att få papper på den saken. Hon har förvarnat mig om att det kommer att vara andra hundar där, men vad bryr jag mig om det? Hon säger ju att jag är
snyggast! Jag kommer i alla fall att få träffa syrran Tizi och det ska bli skoj! Hoppas att hon känner igen mig! Jag har ju blivit lite större sen sist. Sen har matte sagt att jag ska få åka tåg också. Det har jag aldrig gjort förut. Jag har fått lova henne att inte kissa på mig och det tror jag att jag kan lova. Annars gör jag väl bara som jag gör på jobbet - jag krafsar lite på dörren bara och så släpper matte ut mig. Eller? Idag blev jag utslängd från konferensrummet! Matte hade ett möte med några människor jag aldrig sett förut och jag ville ju bara jaga min svans lite grann... Okej, det gick lite väl fort där under bordet efter ett tag men så himla känslig behöver hon väl inte vara? Då gick jag och surade i min nya säng som jag fick idag. Den var svart och mjuk och alldeles för stor. Matte var i alla fall inte sur så himla länge för sen fick jag leka skattjakt. Det är jag skitbra på. Matte slänger ut en massa godisar över hela kontoret och sen släpper hon ut mig ur rummet så att jag får leta rätt på alla. Och jag hittar ALLA!
Kolla in mina snygga dubbelhörntänder förresten! Dom där långa smågaddarna håller på att ramla ur munnen på mig. Det knastrar till lite konstigt ibland när jag äter men då spottar jag bara ut mjölkisarna. Lillmatte Karla håller på att tjata om att nån tandfe ska komma och ge mig pengar för tänderna men sånt bryr jag mig inte om. Ge mig bara ett märgben så är jag nöjd, eller varför inte en apelsinklyfta?
Igår busade jag med min nya kompis Frosty. Det ser ut att vara ett mer passande namn på mig, eller hur? Han hade hittat nåt under snön och då blev jag så klart jättenyfiken!
Kan det vara en sork han har hittat? Han ville inte berätta det för mig...
Han blev skitsur när jag frågade och det var liksom inte läge att tala om för honom att han har rätt taskig andedräkt. Jag säger det en annan gång tror jag... Vi hörs snart igen bara jag kan få matte att slå på datorn åt mig.

Kommentarer
Postat av: Sally

Voff voff - du har talang grabben!

2010-02-02 @ 18:23:35
Postat av: Anna-Lena

Kul läsning Alfons och lycka till på utställningen.

2010-02-02 @ 23:24:09
Postat av: Alfons

Tja Sallybruden! Testa om inte din matte också kan blogga! Annars får du ta över tangenterna som jag gjort. Jag ska lära dig allt jag kan, bruden! Thanks Anna-Lena, vi ses i slutet av månan då jag drar till Örebro och sopar mattan med alla i ringen. Matte hälsar att den går av stapeln på gamla Mässan.

2010-02-04 @ 23:32:34
URL: http://velourpojkenalfons.blogg.se/
Postat av: Mia

Hejsan, den där tassen tycker jag att jag känner igen.

När vi lämnade in laptoppen för lagning, så ringde reparatören och frågade om vi hade lejon hemma.. Ett stort tassavtryck på skärmen avslöjade Indi Hade det varit Clinton,... ja.. då hade dom nog anmält att vi hade vilda djur hemmma.. för hans tassar var stora.. :)

Härliga bilder. fotograferar du med, eller är det bara din man?



Ha det gott, återkommer till denna bloggen igen...



Mia med Mastinon Joyce, ddb Bess och Abby

2011-05-01 @ 00:17:20
URL: http://www.doguedebordeaux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0