Ändring på menyn

Detta står numera på menyn... Vom og Hundemat. Låter väl gott? Alfons har varit väldigt ointresserad av maten på sistone och jag tänkte därför testa att ge honom färskfoder istället för torrfoder. Hans reaktion är rätt märklig. Det är precis som om han tycker att maten är FÖR rå och FÖR ociviliserad för han närmar sig den med stor skepsis. Han tuggar i luften för att få in så mycket doft som möjligt. Nosar sedan försiktigt för att till slut ge maten en liten slick. Sen tar han försiktigt en liten liten tugga och sen kan jag ge honom en hel blaffa som han sväljer på nolltid. Hela måltiden är över på 1 minut där 45 sekunder går åt att sniffa, slicka och läppja på maten. Märkligt. Jag trodde att han fullständigt skulle slänga i sig maten. Lite som att få färsk köttfärs serverad. Lite för bra för att vara sant liksom. En bra sak är att hans bajshögar minskat med 2/3 i storlek. Jag skojar inte. Små korvar är allt som kommer ut. Resten använder kroppen upp. Jag kör vidare på detta trots att det blir lite dyrare. Han är ju värd det bästa! Om det är någon annan som ger färskfoder - hur reagerade hunden på bytet?

Kommentarer
Postat av: Åsa Nilsonne

Likadant är det med mina små damer - några små jordnötliknande pellets lämnar de efter sig... Ganska skönt, plus att de verkar må bra för övrigt...

2011-08-16 @ 09:04:41
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Malena

Ivars mage blev också sån, men sen tyckte han inte om det heller så vi fick prova nytt, det var då vi hittade Halla foder!

2011-08-21 @ 19:24:28
URL: http://malenastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0